TANIA MENDILLO
Fotografinja Tania Mendillo ustvarjalno pozornost posveča predvsem ženskemu liku, najpogosteje v obliki akta ali polakta. Njene portretne fotografije ne predstavljajo le razkrivanja zunanje lepote in svojstvenosti, temveč skušajo ujeti tudi notranji karakter portretiranke, njena najbolj intimna čutenja, čustvovanja in doživljanja. Vsebine svojih fotografskih zapisov ne podaja le z akterko, ampak kompleksnost predstavitve doseže z oblikami, odnosi, s pretehtanimi kompozicijskimi rešitvami, z dialogi med svetlobo in temo, z ostrenji in zastiranji, z razpiranjem tonskih vrednosti, z uporabo draperije oz. s spremljajočimi oblačilnimi dodatki in nakitom, z iskanjem kotov fotografiranja, s postavitvami oz. umestitvami v različne ambiente, skratka z vsem tistim, kar neločljivo sodeluje in polnomočno pripomore k prezentaciji avtorskega koncepta oz. ideje. Spremljajoča »imažerija« predstavlja posredno izrečene besede, ki dodatno izražajo in pojasnjujejo zgodbo o njeni izbranki ter jo bogatijo z izraznostjo, ki sega tudi v asociativne, metaforične in simbolne dimenzije. Tako se lahko tudi v pristnih realističnih vizualizacijah manifestirajo izraziti poetični, lirični, romantični, ekspresivni ali celo dramatično stopnjevani naglasi.
Ženski lik je izbrana tematika, ki odmeva skozi nova in nova vsebinska ozadja. Ženska ranljivost, izkušnje bolečine, strahu in kaotičnosti sproščajo pravo ustvarjalno erupcijo. Kreativnost Tanie Mendillo je likovno senzibilna, prepričljiva in izpovedna. Z njo dokazuje, da je fotografija lovljenje tistih pravih trenutkov z najbolj izraznimi stanji. Razstavljene fotografije pretežno temeljijo na ciklu z naslovom »Eclosion«. Kot pravi avtorica sama: »Predstavljajo zaključek obdobja bolečine in barvito mavrico novih spoznanj.« Gledalca popeljejo v svet preobrazbe, ki jo razkriva podoba ženske, ki se iz bube prelevi v metulja in je vse bolj gotova, da vsak čas lahko poleti. V prizorih je veliko zastiranja in zamikanja ter interveniranja s spremljajočimi, izrazito simbolnimi inscinacijami. Avtorica se je v tem sklopu podala na zanjo novo področje avtoportretov, ki kot izvrsten instrument odražajo prav moč in kontrolo nad obstoječim, v prenesenem pomenu pa zmago.
Anamarija Stibilj Šajn
Komentarji
Objavite komentar